Lezersrecensie

Een originele, pakkende en grandioos goede pageturner.

KimCoenen85 11 juni 2024
Na het lezen van In de schaduw wilde ik zonder twijfel meer van deze fantastische schrijfster ontdekken. Ik was dan ook dolblij toen A.W. Bruna aankondigde dat er een nieuw boek van haar ging verschijnen. Zeker met de aankondiging dat dit een 'hypnotiserend en griezelig goed' boek was, wist ik dat ik dit boek gewoonweg MOET lezen. Ik kreeg van Uitgeverij A.W. Bruna ook nog eens een recensie-exemplaar. Super bedankt, ik heb erg hoge verwachtingen...

Sally Diamond heeft zelf niet zo in de gaten dat ze vreemd is. Wanneer haar vader dan ook overlijdt, zet ze hem dan ook zonder zich van het kwaad bewust te zijn, bij het vuilnis. Daardoor staat ze nu ineens in het middelpunt van de belangstelling. Ze wordt overspoeld door de politie, de media, maar ook een stem uit haar verleden waarvan ze zich niets herinnert. Sally start een zoektocht naar haar jeugd, wat een groot horror verhaal blijkt te zijn. Ook krijgt ze na de dood van haar vader voor het eerst in haar leven voor moeilijke beslissingen te staan en moet ze vrienden leren maken. Sally ontdekt al snel dat mensen niet altijd zeggen wat ze echt bedoelen....

Wat een pakkend, meeslepend en grandioos goed en schokkend verhaal is dit. Dit is echt een boek waar je even tijd voor moet maken, want deze dikke pil wil je, eenmaal als je eraan begint, in één keer uitlezen. Liz Nugent heeft een beeldende, levendige en vlotte schrijfstijl en ze weet het unieke personage zo perfect en met finesse neer te zetten dat ze je enorm weten te intrigeren en ze je boeien.

Het verhaal bevat een geheel aan excentrieke, boeiende en fascinerende personages die door Liz Nugent erg goed zijn neergezet. Zeker Sally Diamond en Peter, die beiden door de traumatische gebeurtenissen psychische schade hebben opgelopen. Hierdoor leven, denken en handelen ze op een wijze die voor de buitenwereld moeilijk te bevatten is. Gedurende het verhaal maakt Sally door middel van yoga, therapie en steun uit haar omgeving een prachtige groei door.,

Het verhaal heeft een gruwelijk goede, schokkende en mega intrigerende verhaallijn. Ik heb nog niet eerder zo'n geslepen en pakkend verhaal gelezen. Direct bij het begin was ik in de ban van de excentrieke Sally. Naarmate het verhaal zich ontvouwt en je meer te weten komt over haar verleden maar ook haar transformatie en worstelingen ziet in het heden, weet Liz Nugent ervoor te zorgen dat Sally, ondanks haar vreemde gedrag, iets bij me weet te raken. Het verhaal zit ook op psychologisch vlak erg goed in elkaar. Het verhaal houdt je door de wendingen en de gebeurtenissen echt in zijn greep. Als je denkt dat het verhaal niet beter kan worden, dan zet je schrap voor het plot en het einde. Echt een grandioos goed verhaal.

Het donkere leven van Sally Diamond is een originele, pakkende en grandioos goede pageturner. Het verhaal bevat goed uitgewerkte personages die verrassend, uniek en excentriek zijn. Daarbij heeft het verhaal een schokkende, bijzondere en bloedstollende verhaallijn die je van het begin tot het einde in zijn greep weet te houden. Een mega dikke aanrader.

Meer recensies van KimCoenen85

Gesponsord