Lezersrecensie

Een hele leuke, mooie en zomerse feelgood

KimCoenen85 24 mei 2024
Ik was weer ontzettend blij, toen er een heerlijke feelgood tussendoortje van De verhalenfabriek in mijn mailbox verscheen. Super bedankt voor het recensie-exemplaar. Het lijkt me een erg leuk tussendoortje, zeker doordat ik zelf ook dagelijks aan yoga doe is dit in combinatie met een zomerse feelgood een mooie mix. Ik heb dan ook erg hoge en goede verwachtingen.

Wies heeft net een lange relatie verbroken en kan hem nog niet helemaal los laten. Zeker niet omdat haar ex constant contact blijft zoeken. Een vriendin geeft haar een ticket naar het Yogafestival op Terschelling. Wies komt er alleen al snel achter dat ze al haar 'bagage' meeneemt en haar ex en haar werk problemen haar gewoon achtervolgen. Ze besluit zich over te geven aan alles wat er op haar afkomt. Hierbij horen ook de verliefde gevoelens voor de knappe festivalganger die ze eerder al op de boot naar Terschelling spotte...

Mocht je op zoek zijn naar een heerlijke, mooie en zomerse feelgood met een sprankelend liefdesverhaal, dan zit je met dit tussendoortje als gegoten. Nanda Jorna heeft een levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl en weet op de wat zwaardere momenten het verhaal met leuke humor direct te verlichten.

Het verhaal bevat redelijk doorsnee personages, waardoor je gemakkelijk en snel mee kan gaan met de personages en zeker met Wies. Deze jonge, doorsnee vrouw is zoekende naar wat ze wil in haar leven. Het is mooi hoe ze tijdens het yogafestival inziet waar ze de mist in gaat in de keuzes en beslissingen die ze maakt in haar leven. Het fuck it lijstje maakt je dan ook echt aan het lachen. In de korte novelle maakt ze een mooie transformatie door en durft ze zich open te stellen om te gaan leven vanuit liefde, wat zorgt voor een mooi en betoverend einde.

Het yogafestival is een hele leuke, mooie en zomerse feelgood. Wies, het hoofdpersonage is een jonge en redelijk doorsnee vrouw die tijdens het yogafestival een mooie groei en transformatie doormaakt. Nanda Jorna heeft dit op levendige, vlotte en luchtige wijze in een heerlijk en mooi liefdesavontuur weten te verwerken. Een erg leuk tussendoortje!

Meer recensies van KimCoenen85

Gesponsord

Dumouin wordt geconfronteerd met plekken waar nederlagen, crashes en rivalen een voedingsbodem bleken voor twijfels, frustraties en onzekerheden.