Een grappige, leuke en mooie feelgood

KimCoenen85 12 juni 2024
Inmiddels heb ik al een aantal feelgoods van Liz Ouwens met plezier gelezen. Daardoor heb ik ook erg veel zin in deze nieuwe feelgood. Ondanks dat ik helemaal niets met voetbal heb, ik heb er zelfs een aversie tegen, ben ik wel nieuwsgierig naar het verhaal. Hoe gaat Liz hiervan een leuke feelgood maken?

Het EK voetballen gaat weer van start en Nederland moet tegen Duitsland. Voetbalvrouw Shakira kijkt er enorm naar uit. Haar vriend speelt in oranje en ze is er iedere wedstrijd bij om hem aan te moedigen. Ze hoopt om samen met Destiny en Yasmin naar Duitsland te kunnen reizen om daar hun mannen aan te moedigen. Alleen Destiny en Yasmin hebben andere plannen en besluiten een vakantie naar Ibiza te boeken. Waar de mannen alles op alles zetten om de finale te bereiken hebben de vrouwen andere dromen. Shakira wil trouwen en Destiny verlangt naar een baby. En zal het Yasmin lukken om alles op te geven voor haar man en mee te vertrekken naar Spanje om het bestaan van een spelersvrouw te leven?

Liz Ouwens heeft een op en top feelgood schrijfstijl. Het is levendig, vlot en lekker luchtig geschreven, daarbij leest het verhaal gemakkelijk en fijn. In dit verhaal lezen we het verhaal van de drie voetbalvrouwen Destiny, Shakira en Yasmin. Voor mijn gevoel zijn de personages een beetje over de top neergezet, maar dat maakt het aan de andere kant wel bij tijdens erg lachwekkend.

De novelle heeft een grappige, leuke en fijne verhaallijn. Het is leuk hoe we het verhaal lezen vanuit alle drie de vrouwen die alle drie een totaal andere relatie, achtergrond en dromen hebben. Toch weten ze elkaar op verrassende wijze aan te vullen, waardoor het een rijk en leuk tussendoortje wordt. Ook de manier waarop de levens van alle drie de vrouwen anders eindigt na hun Ibiza avontuur vond ik een heerlijke twist aan het verhaal.

Wij houden van (Oranje) Ibiza is een grappige, leuke en mooie feelgood. Het is levendig en vlot geschreven. Het is een feelgood om heerlijk bij weg te dromen en te genieten van drie vrouwen met totaal verschillende dromen en wensen. Hun avontuur in Ibiza zorgt bij alle drie voor een verrassende draai in hun leven.

Meer recensies van KimCoenen85