Verrassende thriller

kimketels 22 juni 2022
Korte inhoud:
Politieagente Sara Nowak woont en werkt in Stockholm, Zweden. Daar is ze net hersteld van haar zoektocht naar Geiger (deel 1 in de Sara Nowak-serie). In dit deel gaat Sara op zoek naar Faust, naar aanleiding van een mysterieuze moord op een dominee. De moord wordt eigenlijk als zelfmoord geënsceneerd. De lokale politie had het ook afgedaan als zelfmoord, maar dan komt Sara op de proppen, die dit verhaal niet zomaar aanneemt. Sara mag dit onderzoek niet voeren van haar meerderen. Ze moet ‘eenvoudig’ politiewerk doen en zich ver van dergelijke situaties houden. Na de zoektocht en ontmaskering van Geiger is Sara nl. overgeplaatst en eigenlijk niet zo graag gezien in het corps. Sara heeft daar lak aan en start toch op eigen houtje een zoektocht. Door de zoektocht brengt ze opnieuw zichzelf in groot gevaar, want ook de dader zet de jacht in op Sara. Maar Sara laat zich hierdoor niet afschrikken. Die gaat koste wat het kost door. Zelfs als ze haar gezin hierdoor dreigt te verliezen.
Eigen mening:
De eerste helft is, met uitzondering van het eerste hoofdstuk, eerder beschrijvend en situatieschetsend. Het is echter wel meer dan de moeite waard om door te lezen, want de tweede helft is echt heel spannend. Daar gebeurt zo veel dat ik moest opletten dat ik nog adem aan het halen was. Het verhaal had me zo in de greep. Ik kon dan ook niet stoppen met lezen. Ik kan het boek echt aanraden, maar je moet even geduld hebben en door de eerste helft raken.

Meer recensies van kimketels