Een echte aanrader!

kimketels 27 juni 2022
Korte inhoud:
Geheim agent Jim Matteos neemt een half jaar vrij om te bekomen van zijn laatste missie. Ondertussen geniet hij van het leven en van zijn nieuwe liefde Soraya. Soraya leerde hij kennen tijdens zijn laatste missie. Zij was de zus van diegene waarop Jim moest jagen. Ook al overleefde haar broer het niet, toch werd Soraya verliefd op Jim.
Als Herreira, een beruchte drugscrimineel, ontsnapt uit San Quentin, komt er een abrupt einde aan het verlof van Jim. Jim moet nl op zoek naar Herreira en proberen te achterhalen wat die van plan is te laten gebeuren op 2 oktober. Herreira had een boodschap achter gelaten op de gevangenismuur waarin hij verwees naar 2 oktober.
Het lukt Jim wonderwel om vrij snel de aandacht te trekken van Herreira en Jim wordt in de bende van Herreira opgenomen. Jim maakte daarbij gebruik van zijn alterego De paarse engel. Maar Jim raakt vrij snel heel diep in het netwerk betrokken. Tijdens dit proces komen er echter ook herinneringen terug bij Jim, waarvan hij niet wist dat hij die meegemaakt heeft en die ook niet kan plaatsen. Jim is dus met een dubbele zoektocht bezig: naar Herreira en diens plannen en tegelijkertijd ook naar zichzelf.
Maar slaagt Jim in zijn missie? En dit zonder zichzelf of zijn geliefden in gevaar te brengen?
Eigen mening:
Dit boek had mij vanaf de eerste pagina in zijn greep. Ik heb er echt heel hard van genoten. Het is heel vlot geschreven en neemt je echt mee in het verhaal. De verschillende visies die gegeven worden, zorgen ook voor meer diepgang in het verhaal. Je leest zowel de kant van Herreira, Jim, Soraya, Michaëla (de vriendin van Herreira), Michael North (de baas van Jim), ... Echt een heel sterk boek. Ik ga op zoek naar andere boeken van deze schrijver. Ik kan het alleen maar aanraden.

Meer recensies van kimketels