Deze moet je lezen!

kimketels 23 augustus 2022
Korte inhoud:
Kite is een 9-jarig meisje dat heel erg verlegen is. Samen met haar ouders en zus woont ze in een buitenwijk van Chicago, Pleasant Valley. In Pleasant Valley lijkt het alsof iedereen zijn leven mooi op de rails heeft, maar dat is slechts uiterlijke schijn. Alle buren zitten samen in een complot waarbij alle problemen verzwegen worden. Dit wordt heel duidelijk als een achtergesteld gezin tijdelijk in de wijk komt wonen, de Finches. Ze gedragen zich niet naar de normen die gelden in de wijk en worden zo’n beetje weggepest. Dat wegpesten gaat heel ver. Te ver.
Zo vindt ook Kite. 7 jaar na datum, gaat Kite met de politie praten om de gebeurtenissen aan te klagen en zo komt het tot een rechtzaak. Kunnen de pesterijen aangetoond worden en geschiet recht? Daarvoor zul je het verhaal moeten lezen.
Eigen mening:
Dankzij een vooruitleesactie van Love to Read kreeg ik de kans om dit boek vooruit te lezen. Ik kan alleen zeggen dat het boek zeker meer dan de moeite waard is om te lezen. De aangeklaagde problematiek is wel heel zwaar: kindermishandeling en zelfs kindermoord. Maar er zit ook heel veel positiefs in het boek. Het is niet al te zwaar geschreven en ligt de nadruk op de positieve dingen. Echt een aanrader!!

Meer recensies van kimketels