Al bij al een tegenvaller

Koen Mozambique 05 juni 2022
Ik las eerder betere thriller van deze auteur. Ik vond dit boek uiteindelijk een tegenvaller. Eerst heel lang onduidelijk door verschillende vertelperspectieven en daarna erg voorspelbaar. En veel te lang gerekt. De samenwerking tussen de militaire politie van de bezetter en een lokale politieman is wel een interessant gegeven.

Maar … ik wist niets over IJsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dus weer wat geleerd. Nooit over de geschiedenis van IJsland nagedacht of nooit eerder er iets over gelezen. Dit boek speelt zich af in die periode. Wist jij dat IJsland bezet was tijdens WO II? Niet door nazi-Duitsland maar door Engeland en later afgelost door de Verenigde Staten.

Meer recensies van Koen Mozambique