Een emotioneel boek

KyraBeysen 07 november 2019
Ik vond het een zeer mooi verhaal. Het is fictie maar de gebeurtenissen in het boek zijn toch dingen die in werkelijkheid ook kunnen gebeuren. Jammer genoeg was het soms wel wat verwarrend omdat het verhaal verteld werd vanuit verschillende standpunten. De moeilijkheid van de woorden viel mee, ik heb af en toe een woord moeten opzoeken maar niet vaak. Het boek laat zien hoe het is om te leven met een depressie en wat voor gevolgen dit kan hebben. De personages waren zeer goed gevonden en ik kreeg het gevoel alsof het echte mensen waren met een echt leven. Vanaf de eerste bladzijde zat ik helemaal in het verhaal. Ik heb tranen gelaten van verdriet maar ook van blijdschap. Het boek heeft meer emoties dan je je kunt voorstellen. De Holebi gemeenschap, depressie, zelfmoord en liefde, 4 onderwerpen die zeer goed verwoord zijn in dit verhaal terwijl in het echt leven het nog steeds moeilijk is voor vele om er over te spreken met andere. Dit boek is een boek vooral voor jongeren en volwassen, kinderen zouden niet begrijpen wat er gebeurde en er wordt ook in detail over seks gesproken. Er waren veel flashbacks in het verhaal wat het soms wel eens verwarrend kon maken of hij het had over het heden of het verleden. De titel van het boek vind ik zeer passend. De titel beschrijft namelijk echt de kern van het verhaal. De herinneringen uit het verleden die iemand heeft van een bepaald persoon. In het algemeen is dit boek dus een echte aanrader en zou ik het nog 100 keer kunnen lezen.