Nieuw SMS-bericht

Lacuna1985 18 juli 2019
Ik had nog nooit van Paige Toon gehoord maar ik zag dit boek voorbij komen op mijn werk en dacht van neem het mee en geeft het een kans.

Het boek begint meteen met de beruchte sms die Lucy ontvangt. Lucy heeft een lange reis voor zich en maakt zich behoorlijk druk om de sms. Door deze keuze om het boek mee te starten vind ik het meteen erg interessant en wil ik weten hoe dit gaat aflopen. De spanning wordt tijdens het bezoek van Lucy in Australiƫ traag opgebouwd. In de omschrijving staat dat Lucy, Nathan pas op de bruiloft ontmoet. Dat is niet juist want ze ontmoeten elkaar al eerder. De verhalen rondom deze twee personen zijn leuk geschreven maar hadden nog wel meer uitgewerkt mogen worden.

Als Lucy eenmaal terug is in Londen gaat het verhaal soms traag en soms ineens te snel verder. De spanning die in het begin van het boek was komt pas op het laatste moment terug. Eigenlijk is het wel een beetje voorspelbaar wat er gaat gebeuren op het einde. De epiloog had van mij langer gemogen dan de paar zinnen die verwerkt zijn.

Toch is het een leuk verhaal en vlot geschreven. Waardoor je makkelijk door het boek heen gaat. Met meer spanning en meer diepgang had het boek van mij een hogere score gekregen.

Meer recensies van Lacuna1985