Klaar voor een nieuwe start

Laura Jongkind 18 augustus 2021
Linda, Ellen en Judith zijn drie veertigers die het goed voor elkaar lijken te hebben voor de buitenwereld. Een baan, een leuke vent, misschien een gezin of een mooie auto, maar niets is wat het lijkt. De dames twijfelen aan zichzelf en aan hun relatie. Is dit nou waar ze voor leven? Als een van hun mannen het voorstel doet om hun 25 jarig huwelijks jubileum samen te vieren zijn de mannen meteen enthousiast en de vrouwen willen hun niet remmen. Alles verandert op het feest wanneer ze erachter komen dat ze het niet naar hun zin hebben in het leven en ze hun mannen maar pleasen om het leven 'goed' te houden. Ze besluiten het roer om te gooien en samen te vertrekken naar Spanje.

Het boek zelf lees je vanuit de drie vrouwen. Elk deel van het verhaal beleef je drie keer en vordert daardoor traag. Wel leer je de karakters goed kennen doordat je elk deel van het verhaal vanuit alle personen leest en ook in de hoofden kan kijken van de vrouwen. Je begrijpt waarom ze zijn wie ze zijn, hoe ze denken en waarom ze op een bepaalde manier reageren. De beschrijving van de personages zorgt voor een goede basis voor de vervolgdelen. Ook in de proloog en epiloog wordt de lezer getriggerd om verder te lezen in het volgende boek. Helaas wordt in dit deel maar een klein tipje van de sluier gelicht en dat kan erg jammer zijn als je na de proloog hoopt meer te weten te komen en dat pas gaat lezen in het volgende boek. Gelukkig is het volgende boek al uit en kunnen we zo verder lezen!

Meer recensies van Laura Jongkind