In de ban van een seriemoordenaar

Laura Jongkind 21 april 2021
Talinn verhuisd naar Helsinki om daar te starten als rechercheur. Niet voor het werk verhuisd ze naar die plek, maar om na jaren uit te vinden wat er met haar zus is gebeurd. Al snel komt haar team op het spoor van de serie moordenaar die ook contact gehad heeft met haar tweelingzus.

Helsinki is een goed geschreven boek en erg origineel. Het is een spannende thriller met een combinatie van recherche en kunst. Ik ben deze combinatie zelf niet eerder tegen gekomen en ben daarom enthousiast. Het boek had ik snel uit door de vlotte schrijfstijl en spanning die je als lezer blijft stimuleren. Ook dankzij de korte hoofdstukken blijft de vaart in het verhaal zitten. Op een onverwachte manier komt het verhaal naar een ontknoping.

Meer recensies van Laura Jongkind