Helsinki

Rank 2478 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

‘Een van de beste Nederlandse thrillerschrijvers.’ M.J. Arlidge

Tweevoudig winnaar van de ThrillZone Award voor Beste Nederlandstalige Thriller

Elk jaar in oktober gebeurt het opnieuw. Als de dagen korter worden en de inwoners de warme veiligheid van hun huizen opzoeken, wordt ergens in de stad een lichaam gevonden – vermoord en gruwelijk verminkt. Politie en justitie houden de zaak stil, zij vrezen imagoschade voor Helsinki, juist nu steeds meer toeristen de weg naar de Finse hoofdstad weten te vinden.

Rechercheur Talinn Ilves mijdt de stad sinds haar tweelingzus Reval er jaren geleden is verdwenen. Maar waar ze ook heen gaat, het verlies van Reval volgt haar overal. Na acht jaar besluit Talinn terug te keren naar haar geboortestad en een laatste poging te wagen om uit te vinden wat er met haar zusje is gebeurd. Haar timing had niet slechter kunnen zijn. Want als de nachten langer worden en de herfstkou in je botten kruipt, betekent dat maar één ding. Het is bijna oktober.

In de pers
‘Haar thrillers vallen in de smaak. Pagie heeft succes.’ Algemeen Dagblad

‘Een vlot verhaal met een ijzig scherp randje.’ VN Detective en Thrillergids

‘Pagie zet een uiterst realistisch Scandinavisch sfeertje neer, duidelijk op basis van goede research. Spannend en lekker lezen!’ NBD Biblion

‘Beklemmend drama dat uit de klauwen loopt. De spanning is in Noordkaap om te snijden.’ Zin

‘Een spectaculaire thriller die je niet meer loslaat.’ **** Hebban.nl

Literaire thriller