Helsinki

Rank 53 Gelezen 541 Aan het lezen 24 Wil ik lezen 801 Favoriet 20 Recensies 32
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 7 Spots 12   Topics 0

Elk jaar in oktober gebeurt het opnieuw. Als de dagen korter worden en de inwoners de warme veiligheid van hun huizen opzoeken, wordt ergens in de stad een lichaam gevonden – vermoord en gruwelijk verminkt. Politie en justitie houden de zaak stil, zij vrezen imagoschade voor Helsinki, juist nu steeds meer toeristen de weg naar de Finse hoofdstad weten te vinden.

Rechercheur Talinn Ilves mijdt de stad sinds haar tweelingzus Reval er jaren geleden is verdwenen. Maar waar ze ook heen gaat, het verlies van Reval volgt haar overal. Na acht jaar besluit Talinn terug te keren naar haar geboortestad en een laatste poging te wagen om uit te vinden wat er met haar zusje is gebeurd. Haar timing had niet slechter kunnen zijn. Want als de nachten langer worden en de herfstkou in je botten kruipt, betekent dat maar één ding. Het is bijna oktober.

Literaire thriller
Spannende boeken algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
13 oktober 2020
13 oktober 2020

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Positieve balans

door: Janneke Bouwman 2 likes ebook

Na haar debuut in 2013 heeft Nathalie Pagie (1974) al een flink aantal thrillers het daglicht laten zien. Naast standalones heeft ze een serie van vier boeken geschreven met het journalistenduo Diego Martinez en Tara Linders in de hoofdrol, en is er een aantal korte verhalen van haar hand...

Reacties op: Helsinki