Verbijstering

Laura19907 10 februari 2020
Hannelore groeit vanaf haar derde levensjaar op bij de sekte Gemeente God's. Haar ouders waren actief lid en grotendeels van haar leven is Hannelore binnen de muren van een oud klooster.
Alle leden werden compleet gehersenspoeld en moesten leven naar de wil van 'de Profeet' Sipke Vreeswijk en zijn vrouw en 'Profetes.
Als na bijna 15 jaar de sekte bijna uit een valt vertrekken de leden naar Israël, Zweden en Cyprus.
Hannelore weet vrij te komen door alle hulp van familie en politie en moet haar normale leven weer opbouwen.

Onder de indruk van De laatste getuige en de tekst op de achterkant van het boek moest ik dit boek ook lezen.
Een boek wat je eigenlijk niet wilt uitlezen, maar ook weer wil.
Verbijstering en afschuw hoe mensen zo kunnen op gaan in iets. Een complete hersenspoeling wat na het lezen van dit boek nog steeds orde van de dag blijkt te zijn. Je kan er haast niet bij...
Maar ook geluk en liefde want hoe mooi is het dat de familie Geerdink blijft vechten voor hun dochter, schoonzoon en kleindochters.
Hoe liefdevol ze worden opgevangen heel emotioneel om te lezen.

Enig minpuntje, ondanks de namenlijst achterin, vond ik soms de namen erg verwarrend. De ene keer werden ze bij hun eigen naam genoemd en vervolgens bij hun kloosternaam.
Maar dit is ook het enige wat ik kan noemen

Verbijsterd boek maar zo ontzettend goed dat Hannelore haar verhaal op papier heeft durven te zetten. En dan ook weer dat Frank Krake het verhaal zo geweldig op papier heeft weten te zetten. Chapeau voor beiden.

4 sterren voor Hannelore

Meer recensies van Laura19907