Aangrijpend en ontroerend

lauraleest_be 13 januari 2021
Verhaallijn: Millie heeft alles om een leuk leven te leiden, ze deelt samen met haar beste vriendin een appartement in Londen, ze heeft een leuke baan bij The Guardian waar ze een vooruitzicht heeft op promotie, maar tot op de dag van vandaag mist ze één iets: haar jeugdliefde Ethan. Als ze dankzij haar werk Ethan terug tegen het lijf loopt, komen alle oude gevoelens en vragen weer boven. Millie snapt er nog steeds niet van waarom Ethan jaren geleden hun relatie absurd afgebroken heeft, en is vastberaden om antwoorden te krijgen.
In tegenstelling tot Millie is Ethan helemaal niet blij met het hernieuwd contact. Door het weerzien van Millie beginnen zijn verleden en demonen hem in te halen waarvoor hij net zo hard zijn best gedaan had die te vergeten.

Allereerst, wauw wat een heftig en aangrijpend verhaal. Complimenten aan de auteur.
Vanaf het begin sluit je Millie en Ethan in je hart en word je volledig meegezogen in het verhaal die luchtig begint. maar plots een switch maakt waardoor je een brok in je keel krijgt.
Het heftig onderwerp misbruik bij mannen wordt in dit verhaal in de kijker gezet, van beide kanten krijg je een inkijk hoe het voelt: het slachtoffer Ethan en voor de naaste: Millie.
Om beurt komen hun gedachten aan bod waardoor je heel erg met hen meeleeft en soms ook wel eens een traantje moet wegpinken. Dankzij de afwisseling met de luchtige feelgood momenten wordt het verhaal niet te donker en blijft het toch “aangenaam” lezen. De titel “ik hou je vast” krijgt doorheen het verhaal een diepere betekenis die je ontroerd en hartverwarmend achterlaat na het lezen.

Toen het boek uit was kon ik maar moeilijk afscheid nemen van Millie en Ethan, ook heb ik alles toch eens eventje moeten laten bezinken. want zeg nou eens eerlijk, je komt niet elke dag een feelgood verhaal tegen met zo’n heftig en jammer genoeg alledaags thema.

Meer recensies van lauraleest_be