Mooie, bemoedigende en hoopvolle roman

Marianne Grandia bezit de gave om met woorden te bemoedigen; daar getuigen alle boeken, zowel fictie als non-fictie, die ze op haar naam heeft staan van en deze invoelend geschreven roman doet dat ook. Dit keer schuilt de bemoediging in de waarheid die de (levensecht aandoende) hoofdpersonen ontdekken na hun worsteling met het geloof, die geloofwaardig is neergezet: dat God trouw blijft als wij ontrouw zijn en dat Hij van ons blijft houden, ook al zijn we onze liefde voor Hem kwijt. Want die biedt, of je nu bekend bent met deze worsteling of niet – maar welke gelovige is dat niet? – hoop. Wat het verhaal misschien alleen nog wat aantrekkelijker zou hebben gemaakt, is iets meer spanning in de een of andere vorm; nu kabbelt het namelijk aldoor wat, al boeit het op zich wel.

‘Teken van trouw’ bevat een rijke boodschap voor wie (weleens) worstelt met het geloof. Een mooie, bemoedigende en hoopvolle roman!

Meer recensies van Leeslievelings