Passie en kennis.

leeswolvin 24 januari 2020
Interviews met de oudste ijsmeesters/rayonhoofden van de Elfstedentocht. De rode draad in de interviews is: hoe kregen we de vele deelnemers veilig over het ijs, hoe zorgen we er voor dat het ijs overal dik genoeg is en hoe zal het gaan als er een Elfstedentocht komt en er heel veel leden het ijs op mogen. Ik heb het boek met plezier gelezen, was helemaal in de ban van het dichten van wakken onder bruggen en leerde en passant ook veel over ijsvorming.. Allemaal interessant. Boeiend om te lezen boe een tocht georganiseerd wordt en wat er allemaal bij komt kijken!
Het boek sluit mooi af met een interview met de huidige ijsmeester van Koninklijke Vereniging De Friesche Elft Steden. In dit verhaal komen o.a. de eigentijdse (on)mogelijkheden van smartphones en social media aan bod.
Mooie verhalen over gedreven mannen die zich met hart en ziel inzetten voor schaatsbeleving. En nachten wakker liggen over de vraag: is het ijs sterk genoeg?

Meer recensies van leeswolvin