Belgisch cultureel erfgoed.

leeswolvin 22 januari 2021
Mooi, groot fotoboek waarin bierkenner Jef Van den Steen een groot aantal trappisten- en abdijbieren beschrijft. Hij gaat in op de herkomst van de biersoort. Er zijn in België vijf trappistenbieren: Westmalle, Westvleteren, Chimay, Rochefort, Orval en Archel. Daarnaast zijn er nog de erkende Belgische abdijbieren en de niet-erkende Belgische abdijbieren. Van der Steen schrijft duidelijk over de herkomst en het brouwproces. De foto's van Verschetze maken het boek helemaal af. Daardoor is dit boek een lust voor het oog en een must-have voor liefhebbers van bieren uit België. Het boek nodigt uiteraard uit tot proeven! Een aantal bieren is in supermarkten in Nederland goed te koop. Van der Steen geeft ook toeristische tips. Als je die allemaal opvolgt, kun je er een vakantie mee vullen. Het enige minpunt aan dit boek is het ontbreken van een landkaartje waarop alle brouwlocaties aangegeven staan. Verder beveel ik dit boek van harte aan! Mooi cultureel en culinair erfgoed.

Meer recensies van leeswolvin