Natuurpoëzie

leeswolvin 03 januari 2020
Ik wou dat ik een vogel was - is een bundel met gedichten die over de natuur gaan. Over o.a.kikkers, vogels, paarden, konijnen, de jaargetijden, de zee, etc. etc. Veel verschillende Nederlandse dichters zijn in deze bloemlezing opgenomen. Voor elke dag van het jaar is er een gedicht. Je kunt dus netjes beginnen op 1 januari. Tussentijds instappen is uiteraard mogelijk. Of je bladert het boek gewoon lekker door en leest in een vrije volgorde.
De bundel is geïllustreerd door Frans Preston-Gannon. Het is een feest om naar de prenten te kijken.
De bundel richt zich op de jeugd. Naar mijn idee beleven volwassenen er ook veel leesplezier mee. En wie weet, misschien wel meer :).

Meer recensies van leeswolvin