Een zinderend boek

06 november 2015
Het verhaal speelt zich af in de toekomst in het zogenaamde VirtNet, een virtuele wereld die levensecht lijkt en die door iedereen wordt bezocht.
Het hoofdpersonage, Michael, is een gamer en hacker in het VirtNet net zoals zijn bestevrienden Bryson en Sarah. Hun doel was de ultieme level Lifeblood Deep te bereiken, maar door een onverwachte gebeurtenis verandert alles. Michael wordt plots geconfronteerd met de cyberterrorist Kaine die een bedreiging vormt voor iedereen, zowel in de virtuele wereld als in de echte. Daarom heeft de VNS, de VirtNet Security, hem de opdracht gegeven om samen met zijn vrienden op onderzoek uit te gaan en de schuilplaats van Kaine te vinden, maar die zoektocht gaat gepaard met grote gevolgen.
Samen moeten ze pijnlijke proeven doorstaan en zware keuzes maken tot ze hun bestemming hebben gevonden, maar tijdens de beproevingen ontdekken ze dat er veel voor hen verborgen is gehouden en dat niet alles is wat het lijkt.

Ik wilde dit boek vooral lezen omdat het mij zeer spannend leek, goede commentaar had gekregen en ook omdat James Dashner het heeft geschreven, dus ik had hoge verwachtingen. En ik werd niet teleurgesteld.
Al vanaf de eerste pagina droop de spanning ervan af. Soms kon het een beetje langdradig en verwarrend zijn, maar het boek hield me gekluisterd tot en met aan de laatste bladzijde en het einde heeft me gewoonweg van mijn stoel geblazen. Ik vond dit boek goed en het is zeker een aanrader.