Spannend!

19 mei 2017
Dochters van anderen is het literaire debuut van Amy Gentry en wat voor een! Ze laat ons kennismaken met Anna, een hoogleraar, haar man en twee dochters, waarvan de jongste Jane op een nacht ergens wakker van wordt. Ze is dan ongewild en doodsbenauwd getuige van de ontvoering van haar zusje Julie. Ze kan zich net in de kast verstoppen zodat de dader haar niet ziet.. Er wordt met man en macht naar Julie gezocht, maar tevergeefs. Het dreigt de familie uiteen te drijven, als zo vaak gebeurd in een droevige crisis, maar het brengt hun uiteindelijk toch dichter bij elkaar naar de zoektocht van Julie. Op een nacht, 8 jaar later staat plotseling Julie weer voor de deur...Iedereen is in een juichstemming, maar Anna geeft haar bedenkingen, is deze vrouw die plotseling opdook wel haar dochter Julie? Het lijkt een wonder, maar Anna blijft twijfelen en gaat samen met een ex-detective op zoek naar de waarheid. Want als deze , voor haar niet haar echte dochter is, wie is ze dan wel? En waar is ze dan al die lange bange en onzekere acht jaren geweest en wie was haar ontvoerder? De auteur zet ons vaak op de verkeerde weg...Maar laat ik niet te veel van het einde weggeven.. tot slot nog een goede raad: Lezen dit boek!!! Ik kijk tenminste al uit naar een nieuw boek van Amy, voor dit boek krijgt ze van mij de volle 5 sterren!

Meer recensies van