Roman met weinig spanning

01 september 2015
Tweedracht gaat over de tweelingzusjes Lucy en Daniëlle van Alphen. Ooit zijn ze proefpersonen geweest bij het Nederlands Meerlingen Instituut. Daar werden ze voor wetenschappelijke doeleinden geobserveerd.Ze hadden daar beiden dezelfde psychologe: Clarice Woltering.

Lucy heeft werk en wil graag cabaretiëre worden. Daniëlle heeft een drugsprobleem, de zusjes hebben ook weinig contact.

Dan wordt Clarice vermoord in haar huis aangetroffen, de verdenking gaat naar Lucy, haar busje is daar gezien. Maar omdat Daniëlle ook een verleden had met de psychologe wordt ook zij verdacht.

Tweedracht is geschreven in de eerste persoon van Lucy. Na het eerste hoofdstuk worden de hoofdstukken afgewisseld , politieverhoren en verhalen over Lucy. Daniëlle blijft wat op de achtergrond, persoonlijk had ik iets meer over haar gelezen!

Maar ondanks dat er weinig spanning in het boek te vinden was heeft het mij toch wel geboeid.Verbazingwekkend dat twee zusjes, een tweeling nog wel , zo verschillend kunnen zijn.

Het boek las makkelijk weg, maar hield je wel bezig, het onvoorziene plot was een verrassing!

Meer recensies van