DJ of auteur???

01 september 2015
Verwarring is het eerste boek van Jeroen van Inkel dat ik nu gelezen heb, Kortsluiting is aan me voorbij gegaan.. Jammer? Niet echt, ik vond Verwarring niet een slecht boek, maar niet een om enthousiast van te raken..

We maken kennis met dj en misdaadjournalist Vrank van Houten. Op een dag krijgt hij een verontrustend bericht van een luisteraar , deze man verteld van Houten dat zijn vrouw is omgekomen bij een gezinsdrama.

Omdat deze vrouw een fan was van Vranks radioprogramma en uit niets bleek dat ze het leven moe was , vertrouwt Vrank het gezinsdrama niet en gaat samen met zijn rechterhand Marijn en rechercheur Simon op onderzoek uit.

Tijdens het onderzoek komen ook mensen in gevaar die dicht bij Vrank staan.

Het boek is goed geschreven, lekker korte hoofdstukken. De persoon van Houten wordt goed uitgediept: zijn liefde voor keiharde muziek, veel, heel veel alcoholgebruik en dol op de dames!

Door dit alles is zijn huwelijk gestrand, waar hij heel veel spijt van heeft , mist zijn ex en zijn kinderen en doet uit alle macht zijn best om zijn leven weer op de rails te krijgen.Maar is zijn spijt zo groot dat hij van zijn buurvrouw Sanne af kan blijven?

Kortom, aardig boek, dat wel, maar ik heb geen behoefte om het vorige boek Kortsluiting te gaan lezen, een eventueel vervolg op Verwarrting trekt me ook niet.

Meer recensies van