Geweldig!!

17 juli 2015
Een boek van Nele Neuhaus staat voor mij garant voor uren leesplezier. Haar boeken zijn moeilijk weg te leggen als je er in begonnen bent. Zo ook dit boek!

Het boek begint met een moord, een moord op een oude vrouw die haar hondje uitliet. Ze stierf door een kogel , afgevuurd door een sluipschutter die besloten had dat zij moest sterven.Waarom??

Hoofdinspecteur Pia Kirchhoff, die wij nog kennen uit eeerdere boeken van Neuhaus, staat op het punt om op vakantie te gaan met haar liefde, Christoph, deze vakantie was bedoeld als een huwelijksreis waar nog niemand van weet.

Uiteraard verheugd Pia zich op deze liefdesvakantie, helaas is zij degene die het vreselijke nieuws aan de dochter van de oude vrouw moet vertellen.Haar baas Bodenstein, ook een "oude "bekende heeft te kampen met een te kort aan personeel.

Pia krijgt het erg moeilijk, ze wil uiteraard dolgraag op vakantie, maar zit ook met de moord in haar maag. Haar geliefde heeft er alle begrip voor en stelt voor dat hij alleen op reis gaat. In eerste instantie wil Pia er niets van weten, tot er een tweede moord plaatsvind.

Ook nu is het weer een lieve oude vrouw het slachtoffer. Pia neemt de beslising om thuis te blijven en niet voor niets, er vallen nog meer doden, er worden geheimzinnige brieven bezorgd,Niemand, ook de familieleden niet hebben enig idee wat het verband kan zijn tussen de moorden.

Nele Neuhaus schrijft met betrokkenheid , nergens wordt het boek langdradig of saai. Het blijft boeien tot de laatste 470 bladzijde! Ik kijk nu al weer uit naar de volgende topper!

Meer recensies van