Een fijne keuken.

leon 01 februari 2024
Titel: De keukens van Oekraïne.
Oorspronkelijke titel: Summer Kitchens.
Auteur: Olia Hercules.
Vertaler: onbekend.

Dit boek ontving een nominatie van de vakjuryprijs van het Food and Friends Gouden Kookboek 2023:

In de ware Oekraiense keuken vind je zonnige gerechten in mediterrane stijl van de Zwarte Zeekust en hartverwarmend eten uit noorderlijker streken. Olia Hercules is een buitengewoon schrijftalent en hartstochtelijk ambassadeur voor de Oekraiense keuken.', aldus de vakjury van het Food and Friends Gouden Kookboek 2023.

Ik ben het zeer eens met de vakjury.
De keukens van Oekraïne staat vol met prachtige verhalen en recepten uit Oekraïne, de verhalen worden ondersteund door prachtige foto’s van het Oekraïense landschap, de recepten worden door de mooie fotografie tastbaar gemaakt bij het zien er van loopt het water al in de mond.

De keukens van Oekraïne is op gebouwd zoals de meeste kookboeken, van voorgerecht naar het dessert. Je vind recepten voor ontbijt en hapjes, bouillons en soepen, brood en pasta’s en ook veel recepten voor groenten, vlees en vis. Als afsluiter is er nog een hoofdstuk met recepten die het leven zoet maken met toetjes en gebak.

Maar chefkok Olia Hercules begint met fermenteren, in dit hoofdstuk leer je om enkele ingrediënten te fermenteren.
Al de recepten in dit boek zijn duidelijk geschreven en makkelijk te maken.

Ik ben blij dat dit boek een van de 5 genomineerde boeken is, ik heb je alle 5 gewonnen en dit is mijn 3e recensie.
Kortom De keukens van Oekraïne is een boek dat niet mag ontbreken in de boekenkast van iedere (hobby)kok.

Meer recensies van leon