Tegenvallend

Leonie van Mil 03 februari 2020
Toen ik het boek voor het eerst in mijn handen had, dacht ik dat het een Feelgood-roman was. De kaft vond ik erg aantrekkelijk met alle vrolijke kleurtjes. Toen ik de achterkant las, bleek dit helemaal niet om een Feelgood te gaan. Een behoorlijk heftig onderwerp en was heel nieuwsgierig. Ik had verwacht meegesleept te worden in de emoties. Alle recensies waren tenslotte heel positief. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel tegenvallend vond. Het moment na het ongeluk was heel aangrijpend. Het verdriet, en de omgang ermee. Maar na een tijdje werd het in mijn ogen langdradig. Ook hadden de personages, die betrokken waren bij het ongeluk, wat meer uitgediept kunnen worden. Het voelde daardoor als vreemden voor Lena. Wat ik wel heel sterk vond aan dit boek, waren de verschillende manieren van rouwverwerking die naar boven kwamen.

Meer recensies van Leonie van Mil