Eerlijke en duurzame gerechten met lokale producten

Liane Baltus 03 april 2021 Auteur
Mooi hoe Esther van Leeuwe in dit kookboek niet alleen duurzaam koken aantrekkelijk maakt, maar ook een ondernemersportret biedt aan lokale leveranciers. Je kunt zo op de fiets boodschappen voor je maaltijd doen.

Van Leeuwe biedt verrassende gerechten. Polderhaas met Coca-Cola (met de waarschuwing dat je echt Coca-Cola moet gebruiken voor de smaakbeleving) is zo’n voorbeeld. Ook voor vegetariërs en veganisten biedt het boek veelzijdige gerechten.

De recepten in dit boek zijn gemaakt met ingrediënten van lokale leveranciers uit de omgeving Groene Hart, Rotterdam en Krimpenerwaard. Toch is het boek niet specifiek bedoeld voor lokale lezers. Ik ben ervan overtuigd dat in iedere streek in Nederland de ingrediënten ook bij boeren te vinden zijn. Pak je fiets, onderzoek en eet duurzaam.

Meer recensies van Liane Baltus