De Camino gelezen voor sterrenthriller leesclub LS

Lianne 13 juni 2021
Zoektocht van een ietwat naïeve weduwe naar het antwoord op de 'waaromvraag' van de zelfmoord van haar man. Tijdens het lopen van de Camino hoopt zij dit antwoord te vinden. Door het verleden van haar man loopt haar eigen leven gevaar tijdens deze wandeling. Zelf is zij zich hier niet van bewust. De jeugd en het oorlogsverleden van haar man worden op indrukwekkende wijze beschreven. Dit heeft mij nieuwe inzichten gegeven over de Joegoslavische burgeroorlog en het heeft mij aan het denken gezet, in hoeverre kun je je leven 'resetten' en andermans 'reset' accepteren? Ik heb aan de ene kant genoten van dit boek en aan de andere kant heb ik mij soms gestoord aan toevalligheden. Ik vind het al met al een pakkende pageturner en beveel het boek aan om te lezen.