Aan het begin van mijn bookstagram periode was ik geïnfluenced waardoor ik een aantal COHO boeken had gekocht. Onder het mom van dit jaar mijn fysieke TBR weg te lezen ging ik toch uiteindelijk dit boek oppakken. Achteraf kan ik alleen maar zeggen; 'waarom heb ik dit boek niet eerder gelezen?'

Al vrij in het begin van het verhaal wordt de plot direct onthuld, waardoor je meteen betrokken bent en uit spanning verder blijft lezen. Hoe krijgt Kenna haar dochter, haar leven en liefde terug?
Het is niet alleen een romantisch verhaal, maar het is ook het verhaal van een jonge vrouw die op zoek is naar verlossing zonder enig excuus te bedenken voor haar daden. Ze heeft moeite om met haar daden om te gaan en met de tragische gevolgen die ze voor anderen hebben gehad. In plaats van ervoor weg te rennen confronteert ze diegenen met integriteit, waardoor dit veel emoties met zich teweegbrengt. Je krijgt meteen empathie voor Kenna en voelt met haar mee.
Ik moet zeggen dat ik de schrijfwijze van Colleen Hoover wel heel fijn vindt. Haar zinnen zijn kort en eenvoudig, en hoe minder beeldend haar schrijfwijze is, des te meer emoties ze met haar woorden overbrengt. Door dat ze op zo'n ingetogen manier de zaken omschrijft, maakt ze bij jou als lezer ook veel emoties los.

Ik had graag wat meer gezien van de manier waarop Kenna's ervaringen in de gevangenis haar terugkeer naar het normale leven beïnvloedden. Ook hadden hier en daar wat 'typisch romantische' scenes wat mij betreft wel weggelaten kunnen worden, maar dat is het enige negatieve dat ik kan bedenken.

Herinneringen aan hem is een boek dat je in zijn greep houdt en zelfs nadat je het hebt uitgelezen nog steeds in je hoofd en hart rondspookt. Een hartverscheurend verhaal en de gratie waarmee het verwoord wordt is echt hartverwarmend. Het herinnert ons eraan dat zelfs in onmogelijke situaties vergeving mogelijk is als er een overvloed aan liefde is. Van mij krijgt het boek ⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van LifeChangerReader