Een spannende puzzeltocht in de hoogste versnelling

Lisette 23 februari 2022
Win Win is na 3x Bling Bling en 2x Boem Boem het zesde boek van Jan van der Cruysse, communicatieadviseur en voormalig woordvoerder bij Brussels Airport.

Laura , studente encryptie aan de universiteit van Edinburgh, krijgt van een onbekende een vliegticket naar San Francisco met een raadselachtige boodschap.
Hiermee begint een verhaal dat je meeneemt naar landen over de hele wereld. Vele actuele misstanden rond bootvluchtelingen, ondeugdelijke Covid-vaccins, traagwerkend gif, bitcoins komen aanbod.
Het lijken afzonderlijke verhalen en je blijft je dan ook heel lang afvragen wat deze verhalen met elkaar te maken hebben en wat de rol van Laura uiteindelijk zal zijn. Totdat uiteindelijke alle lijntjes op een geniale manier bijelkaar komen.
Dat maakt het boek van begin tot eind spannend, een boeiende puzzeltocht en een echte pageturner.
De vele plaatsen en landen in het boek worden allemaal op een eigen karakteristieke manier beschreven zodat ze ook echt tot leven komen en het boek prettig maakt om te lezen.
Ondanks de vele personage die opduiken in het boek, blijft het toch goed te volgen. Mocht je toch de draad even kwijtraken dan staat er achter in het boek een handige personenlijst.

Win Win is zoals een goede thriller moet zijn, spannend, goed verhaal, actueel, boeiende verhaallijnen en een ijzersterke ontknoping.

Ik heb dit boek mogen lezen voor de Hebban leesclub. Voor mij was het de eerste kennismaking met schrijver Jan van der Cruysse en het zal zeker niet het laatste boek zijn dat ik van hem gelezen heb.

Meer recensies van Lisette