Feiten en fictie worden knap verweven.

Lisette 04 november 2023
3 personen Erin, Charlotte en Max uit 3 landen Nederland, Frankrijk en Italië die toch een gezamenlijk verleden hebben. Dat is de basis voor deze thriller die gebaseerd is op ware gebeurtenissen uit de jaren twintig tot zestig uit de vorige eeuw.

Het verhaal kent dan ook 3 verhaallijnen en in het begin had ik geen idee hoe deze 3 verhalen bij elkaar zouden gaan komen.
Dit gegeven en de cliffhangers die na de meeste hoofdstukken opduiken, maken dat je door wilt blijven lezen.
Langzamerhand wordt steeds meer duidelijk waar het gezamenlijke verleden ligt en welke lijst zo belangrijk is dat er voor gemoord wordt. Uiteindelijk komt het tot een toch wel verassende ontknoping.

De Lijst is een thriller waarin de feiten heel knap worden verweven met fictie. De wetenschap dat het verhaal op ware gebeurtenissen is gebaseerd maakt het verhaal extra aangrijpend.
Het is geen thriller waarin je voortdurend op het puntje van je stoel zit, maar een mooie mengeling van spanning en historische gebeurtenissen.

Meer recensies van Lisette