Moord in tijden van oorlog

Lisette 08 juli 2019
Vuurstorm is het eerste boek van de Duitse schrijver Frank Goldammer. Het is een historische thriller die zich afspeelt in Dresden aan het eind van WOII, rondom het bombardement.
Inspecteur Max Heller gaat, in een tijd van dood en verderf, op zoek naar een seriemoordenaar.
Het lukt hem om in de nacht van 13 februari de vermoedelijke dader te vinden, echter op dat moment barst het bombardement los en moet Max Heller vluchten naar een schuilkelder waardoor de moordenaar weet te ontsnappen. Na het bombardement, zeer indrukwekkend beschreven door de schrijver, ligt de stad totaal in puin en gaat Max Heller er van uit dat de moordenaar het wel niet overleeft zal hebben.
Echter na een paar maanden vindt er opnieuw een moord plaats en lijkt het er op dat deze door dezelfde moordenaar is begaan.
Zal het Max lukken om de moordenaar opnieuw op te sporen?

Frank Goldammer schetst een indrukwekkend beeld van het Dresden voor, tijdens en na het bombardement. Dit gedeelte sprak mij het meest aan in dit boek, maar ook de zoektocht naar de moordenaar levert uiteindelijk nog een spannende en verrassende ontknoping op.
Al met al een boek dat met van begin tot einde boeide.

Dit boek is een absolute aanrader voor iedereen die van krimi’s houdt en van verhalen over WOII.
Van mij krijgt dit boek 4 sterren!

Meer recensies van Lisette