Veelbelovend begin van een nieuwe thrillerserie

Lisette 22 januari 2020
Stille Schreeuw is het eerste deel van de thriller-serie met Kim Stone in de hoofdrol.
Het boek begint met een proloog, over 5 mensen die z’n 10 jaar geleden een onschuldig slachtoffer hebben begraven.
Vervolgens is, in het heden, de moord op schooldirectrice Teresa Wyatt het begin van een aantal gruwelijke moorden.
Kim Stone komt er achter dat de vermoorde personen een verbindende achtergrond hebben in een voormalig weeshuis.
Als dan in de buurt van dit voormalige weeshuis menselijke botten worden gevonden rijst natuurlijk meteen de vraag of dit te maken heeft met de huidige moorden.
Mede door haar eigen verleden is het Kim Stone er alles aan gelegen om deze zaak tot een goed einde te brengen.
Ondanks dat er vele personages en ook moorden worden beschreven is Stille Schreeuw is een boek dat lekker vlot wegleest. Echter de echte grote spanning ontbreekt toch wel enigszins . Toch wilde ik blijven doorlezen omdat ik benieuwd was hoe alle puzzelstukjes uiteindelijk in elkaar zouden gaan passen.
Het einde was voor mij uiteindelijk toch wel een verrassing en dat vind ik, zeker bij een thriller, altijd wel prettig.
Het boek is de debuutroman van Angela Marsons, een Engelse schrijfster, die in Engeland al meerdere boeken met Kim Stone in de hoofdrol heeft uitgebracht.
Dit eerste deel was voor mij reden om in ieder geval ook het tweede deel te willen lezen, ben dan ook benieuwd wanneer dit in de Nederlandse vertaling uitgebracht gaat worden.
Ik houd het voor dit eerste deel op 3 sterren omdat 3,5 sterren hier niet gegeven kunnen worden.

Meer recensies van Lisette