Puur, rauw en zo openhartig, een must read

Één is teveel duizend nooit genoeg van Marlijn van Ast

Achterflap
De dag dat Marlijn het vliegtuig moet pakken naar een afkickkliniek gaan de grenzen dicht vanwege de lockdown. In deze kliniek zou ze eindelijk het gevecht aangaan met haal alcohol-, cocaïne- en liefdesverslaving. Het enige alternatief is online afkicken in de Zoomkliniek. Wat zou jij doen? Zou je blijven gebruiken tot de grenzen weer opengaan? Of zou je kiezen voor het alternatief met alle bijkomende verleidingen? Marlijn kiest voor het laatste. Samen met counselors, lotgenoten en haar psycholoog gaat zij op speurtocht naar de oorzaak van haar verslaving en volgt ze alle adviezen op die haar gegeven worden. Zal het haar lukken om alles wat ze dénkt nodig te hebben, los te laten en een nieuwe manier van leven te vinden? Lees het kwetsbare, rauwe en soms humoristische verhaal van Marlijn waarin ze haar ervaring, kracht en hoop met jou deelt over het herstellen van haar verslaving.

Mijn mening
Alleen al de titel sprak me meteen aan. Het intrigeerde me en zorgde ervoor dat ik meteen wilde lezen.

Wat ik niet had verwacht is dat het boek zo diep binnen zou komen bij mij. Ik ben dan wel geen ex-verslaafde maar heb mijn portie shit wel gehad zeg maar. Ik heb veel herkenning gelezen en tegelijk ook woorden waar ik wat aan had. Soms in lied vorm, soms in oneliners of gewoon ik her verdere verhaal.

Dit boek is zo puur en ongelooflijk rauw en eerlijk geschreven, dat je het werkelijk voelt en ervaart. Ik zou iedereen dit boek wel aan willen raden gewoon ook om begrip en medeleven voor je medemensen te krijgen.

Dit kan werkelijk iedereen overkomen vergeet dat niet. Ook de mensen die het hardste roepen dat gebeurd mij niet.

Het boek staat vol met stukjes tekst uit liedjes. Nu heb ik een playlist op spotify aangemaakt om ze te beluisteren want hey ze staan er niet voor niks in hahah. Er zitten ontzettend veel mooie liedjes bij. Vooral veel mooie van Stef Bos maar ook New beginnings van Daydreamer komt binnen.

Meer recensies van Lobke_Loves_reading