Fijne young adult!

Loraines_books 08 juni 2023
Een fijne young adult, vol met een diversiteit aan personages.

Chloe heeft maar één doel, en dat is de afscheidsrede te houden aan het einde van het schooljaar. Ze heeft maar één tegenstander, prom queen en dochter van de directeur, Shara. Chloe is echter vastbesloten zich door niets of niemand te laten afleiden. Dan zoent Shara haar ineens een maand voor het afstuderen en verdwijnt ze daarna van de aardbodem. Chloe gaat op onderzoek uit en vindt cryptische briefjes die Shara heeft achtergelaten. Bovendien blijkt Chloe niet de enige te zijn die door Shara is gezoend. Er is meer aan de hand in het dorp en misschien ook wel met Shara……..

In het begin voelt het even alsof je in het diepe wordt gegooid. Het lijkt alsof je in het midden van het verhaal begint. Omdat de auteur wel terugblikt op wat er eerder is gebeurt, wordt er veel opgehelderd, maar kost het toch nog even tijd om in het verhaal te raken.

De personages blijven wat op de oppervlakte, maar dit is niet heel storend. Het boek leest makkelijk weg, alles wordt laagdrempelig beschreven. Vooral de vriendschappen in het verhaal maken indruk. Zij brengen een krachtige boodschap mee, en laten zien dat iedereen mag zijn wie die wil zijn.

De schrijfstijl is erg prettig. Vooral de gedetailleerde schrijfstijl helpt je een voorstelling te maken van de situaties. Hierdoor kun je het verhaal ook prima volgen, ondanks de vele personages. Allemaal worden ze voldoende omschreven, al had er van mij wel iets meer ingegaan mogen worden op de emoties en persoonlijkheden van de personages. Ik miste vooral de dialogen in het verhaal. Het was allemaal heel beschrijvend, waardoor de interactie tussen personages niet altijd goed uit de verf kwam. Er werd heel vaak op een beschrijvende manier teruggeblikt op een situatie, op deze momenten had ik een dialoog van het moment zelf interessanter gevonden.

Het verhaal heeft een mysterieus aspect, het weet je nieuwsgierig te houden, maar ik had er iets meer van verwacht. Dit komt denk ik ook door de hoge verwachtingen die ik van het boek had. Online heb ik alleen maar positieve reactie voorbij zien komen, hierdoor had ik een meeslepender verhaal verwacht.

De drama in het verhaal is heerlijk. Ik ben gek op drama, dus het was voor mij alleen maar genieten. Als je van young adults houdt met de nodige dosis drama, dan kan ik het boek zeker aanraden.

Van mij krijgt het boek ***!

Meer recensies van Loraines_books