Een drang naar lezen en zoeken wie de moordenaar is

Lore B. 23 april 2016
De waarheid achter de verdwijning van Lena Miller.

Achterflap:
Het leven van violiste Amber Kaufmann wordt wreed verstoord door de vondst van het lichaam van Lena Miller. Het heeft er alle schijn van dat Kurt, Ambers man en manager, meer weet van het lot van Lena, de op 17-jarige leeftijd verdwenen dochter van een bekende Britse politicus. De golf van negatieve publiciteit die volgt heeft desastreuze gevolgen voor Ambers carrière en relatie: om het tij te keren, moet ze de waarheid achter Lena's verdwijning achterhalen. Een waarheid met verstrekkende gevolgen...

Een (volgens de cover) intelligente thriller over een muzikanten, moord en verboden liefde. Als muzikante en boekenwurm lijkt mij dit een wel zeer interessante combinatie. Uitgeverij The House of Books zocht eind maart 10 ambassadeurs. Ik ben een van deze gelukkige en mocht een gesigneerd exemplaar ontvangen.

Na het lezen van de proloog, zit je meteen vanaf de eerste pagina van het eerste hoofdstuk in het verhaal, je maakt kennis met Amber, een violiste, en haar partner Kurt. Ik kreeg meteen verwachtingen en de radartjes in mijn hoofd sprongen meteen in stand-by, het puzzelen en ontdekken kon beginnen.

Het boek bevat korte hoofdstukjes dat het verhaal vanuit verschillende personages vertelt. Hierdoor krijg je verschillende inzichten wat het verhaal meer diepgang geeft. De verscheidenheid aan personages hindert niet en blijft makkelijk te volgen.

Patricia Snel zorgt ervoor dat je heen en weer geslingerd wordt tussen de verschillende verdachten, je zoekt en denkt mee met Amber en Luke O'Conner. Je krijgt een drang; het boek uitlezen en ontdekken wie de moordenaar van Lena Miller is (maar dit kan ook aan mijn nieuwsgierigheid liggen).
Door de snelle opeenvolging van gebeurtenissen en feiten die aan het ligt komen, leest het boek zeer vlot. Dit is goed, gezien de drang tot lezen dat het boek opwekt.

Het einde is verrassend, je ontdekt dat Patricia Snel je doordacht en bewust op het verkeerde ben heeft gezet (zelf heb je dit niet bewust door). Het is een goed, uitgewerkt verhaal waardoor Patricia Snel niet moet onderdoen met de grote namen uit de thrillerwereld.

Meer recensies van Lore B.