Wederom geweldig

Loutjetimmer 31 december 2019
Terug naar het noorden en het begint al op de reis daarheen’

SIERAAD

Zo begint deel 2 De Geheimen van Winterhuis Hotel van Ben Guterson.

En wat is het een fantastisch boek om te lezen. Mysterieus, puzzelen, uitzoeken, opsporen, uitvinden, het zit er allemaal weer in.

Elizabeth Somers keert in de kerstvakantie terug naar het Winterhuis Hotel van haar grootvader. Dit keer krijgt ze het goede nieuws dat ze voorgoed mag blijven in het hotel. Alleen er gebeuren weer mysterieuze dingen in het hotel. Elizabeth ontdekt het Wapen van Winterhuis in de vloer. Maar wat betekenen de getallen en woorden in het wapen. En wat is er waar over de tunnels onder het Winterhuis Hotel en de geheime deuren?

Je komt het allemaal te weten als je het boek leest. Prachtige tekeningen van Chloe Bristol.
En ook respect voor de vertaalster Imme Dros. Hoe zij o.a. de anagrammen en woordraadsel heeft vertaald naar het NL.

Ik kan niet wachten tot deel 3 uitkomt, want wat is nou de mysterie rond de grote puzzel waar de 2 oude mannen mee bezig zijn?! Morgen komt deel 3 in het Engels uit.

Op de site benguterson.com staat ook nog uitleg (in het Engels) over de puzzels/codes in de boeken.

Meer recensies van Loutjetimmer