Heerlijk zomerse feelgood

Loutjetimmer 13 augustus 2020
Lis Lucassen heeft met Misverstand in de middle of nowhere een heerlijk zomers feelgood verhaal geschreven.

Dorothee krijgt het aardig voor haar kiezen. Haar vriend vertrekt naar het buitenland (relatie over) en het bedrijf waar ze werkt gaat failliet dus werkloos. Ze ontvangt een bericht van de notaris van haar opa Boaz dat ze langs moet komen. Ze erft het huis van haar opa in de Achterhoek. Wel onder voorwaarden dat ze dertig dagen onafgebroken in het huis verblijft en dat ze niets mag veranderen of verwijderen in het huis of de omgeving.
Dorothee besluit te gaan en daar stuit ze op Wes. Wes woont in het huis van opa. Het verhaal neemt je mee naar waarom Wes in het huis woont, wat Dorothee van plan is en waarom ze geen contact meer met haar opa had.

Ik ken Lis van haar New Adult boeken. En met dit verhaal heeft ze bewezen ook erg goede feelgood verhalen te schrijven.
Het verhaal houdt je vast en daarom wil je het ook graag in één keer uitlezen.

Een erg mooi gedeelte in het boek is de terugblik naar het verleden hoe Wes in contact komt met Opa Boaz. En hoe Opa nog altijd dacht aan zijn kleindochter Dorothee en een verrassend mooie terugblik van Wes.

Meer recensies van Loutjetimmer