Plastic en meer

loveboeken 22 september 2022
Tot over mijn oren in het plastic.

Daniel Poolen en Merel Corduwener zijn de schrijver en illustrator van dit informatieve boek voor kinderen.
Maar niet alleen kinderen ook volwassenen kunnen veel leren van dit boek.

Want wist je dat plastic zelfs in kleding en in je douchegel kan zitten? In sommige cosmetica zitten microplastics. Ik wist dit bijvoorbeeld niet.

Het boek heeft een logische opbouw. Het begint over het ontstaan van plastic, of beter gezegd wie is plastic. Naar de geschiedenis of te wel hoe het populair werd. Via wat doen we met plastic naar waar gaat plastic heen?
Afsluitend is er een hoofdstuk over wat we kunnen doen om het gebruik van plastic terug te dringen. Dit alles wordt uitgelegd in helder duidelijke taal waardoor het boek prettig leest.
De illustraties zijn prachtig en ondersteunen het verhaal perfect en versterken het verhaal.

Het je thuis een kind dat graag weet hoe dingen werken. Denk dat zeer zeker ook eens aan dit boek! Maar schroom zeer zeker als volwassene niet om dit boek te lezen want er valt nog veel te leren.
En samen kunnen we ervoor zorgen dat we steeds iets minder plastic gaan verbruiken.

Meer recensies van loveboeken