Dood of levend?

Deze hardcover trok meteen mijn aandacht! En deze hardcover is zeker schooltas bestendig! Handig voor de middelbare scholier!

Ook van Dood of levend van Sophie McKenzie is weer zo’n lekker spannende jeugdthriller en gaf me weer aardig wat uurtjes heerlijk vermaak.

Wanneer Cat’s vader verdrinkt bij een bootongeluk, voelt ze zich erg alleen. Als ze alleen de boot vinden en niet haar vader staat haar wereld op z’n kop. Met haar moeder en zusje kan ze niet echt praten, ze hebben allemaal hun eigen verdriet. Maar dan krijgt ze een vreemd bericht en lijkt haar vader nog te leven. Samen met Tyler, een knappe jongen die ze leert kennen, gaat ze op onderzoek uit. Alleen mag niemand dit weten…

Deze jeugdthriller is spannend maar bevat ook veel humor. Het verhaal leest erg vlot en voert je al snel mee in het verhaal. De zoektocht is avontuurlijk en gevaarlijk en brengt een aantal plottwists met zich mee.

De personages zijn goed uitgewerkt en brengen allemaal eigenheid in het verhaal. Dat maakt het verhaal leuk en interessant. Je weet als lezer hoe deze karakters zich voelen doordat de emoties en gedachten goed beschreven zijn. Ook de ‘bij’ personages spelen een grote rol in het verhaal. Door de schrijfstijl van McKenzie wil je als lezer blijven lezen en beland je in situaties samen met de hoofdpersonen. Dat heeft ze knap gedaan!

Dood of Levend is wederom een succesvolle politie-niet-betreden thriller, zeker voor de jeugdige lezer die wel van spanning, maar zeker ook van humor houdt. Die ervan houdt opzoek te gaan naar een mysterieus plot, de puzzelstukjes in elkaar te passen en samen te ontdekken hoe de vork in de steek past.

Ik heb er weer heel erg van genoten. Dankjewel Uitgeverij dat ik Dood of Levend mocht ontvangen en lezen. Ik kijk alweer uit naar het de volgende jeugdthriller!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke