Spanning verzekerd!

Lynnemie 26 maart 2023
Ik deed mee met de leesclub van Lafaard!Dit is al het 20ste kindje van ons Sterre Carron.

Op 19/3/23 heb ik het geluk gehad om bij de boekvoorstelling aanwezig te mogen zijn. Daar werden we getrakteerd op een toneeltje tussen Inge Verbruggen en Sterre Carron.
Inge nam de rol van Cleo op zich en Sterre vertolkte Maité.
Na die avond kreeg ik nog meer zin om mijn tanden in het boek te zetten en ik sloeg de eerste pagina open.

Ons Sterre valt graag meteen met de deur in huis, waarmee ik wil zeggen dat de spanning er al meteen in zat vanaf hoofdstuk 1.

Na een ruzie tussen Cleo en Maité komt er een abrupt einde aan hun vriendschap maar ook aan Maités leven. Dit gebeurde 9 jaar terug. Na een verjaardagsfeestje met vrienden waar de alcohol rijkelijk aanwezig was, staat Zoë op om een frisse duik te nemen in het zwembad. Daar doet ze een lugubere ontdekking. Het lichaam van Cleo ligt daar op de bodem van het zwembad. Het kind is gekneveld en vastgebonden. Het team van Rani Diaz, onze Mechelse hoofdinspecteur, is snel op de moordscène aanwezig.
Ze ondervraagt een voor een de aanwezigen op het feestje en wat blijkt?
Ze hebben allemaal al 9 jaar geen contact meer gehad met Cleo en ze leiden allemaal aan een soort van geheugenverlies.
Hier zullen Rani en haar team weer een stevige kluif aan hebben.
Maar de volgende avond verdwijnt de vijftienjarige Saar.
Zijn dit twee losstaande zaken of hebben deze verband met elkaar?
Rani en haar team hebben weer dagen vol overuren en slapeloze nachten voor de boeg.
Niet alleen Rani en haar team is dit lot beschoren, ook jij als lezer zal hieraan onderworpen worden, want eens je aan een Sterre Carron boek begint laat het boek je niet meer los en nachten met weinig slaap zijn hiervan het gevolg. Maar je hebt het er uiteraard voor over, want ons Sterre weet er altijd de nodige emoties en spanning in te steken. Ook met dit boek is ze daar weer in geslaagd.

Doorheen het boek kom je ook mooie zinnen tegen. Zoals:

‘Jij bent echt een mooi voorbeeld van een volwassen vrouw die geniet van het innerlijke kind in haar.’

Je wordt als lezer meegetrokken met Rani en haar team. Samen zoek je uit hoe de vork in de steel zit. Doordat er bij Rani haar team deze keer vele zieken vallen, krijgt ze hulp van het team van Klaas.
Buiten haar trouwe rechterhand Bert bestaat het team dus deze keer uit vrouwen.
Doorheen het boek vormen zich nog meer raadsels om op te lossen.
Je probeert om de puzzelstukjes bij elkaar te leggen, maar ons Sterre maakt het ons niet zo gemakkelijk natuurlijk.

Tijdens het lezen van thrillers maak ik een lijstje met verdachten en hun motief. Zo voel ik me nog meer betrokken bij het verhaal.

De raadsels worden langzaam opgelost, maar toch blijven er nog enkele onbeantwoord.
Pas naar het einde van het boek toe volgt de grote ontknoping en daarvan val je toch van op je gat. Ik had het helemaal niet zien aankomen en vond het alweer zeer goed ineen gestoken. Alle puzzelstukjes pasten in elkaar en de puzzel was alweer af.

Ik ben als lezer ook altijd benieuwd waarom een boek die bepaalde titel krijgt. Zoals altijd is ook weer deze titel perfect gekozen voor het boek.

In het boek komt ook een liedje voor van kinderen voor kinderen. Ik moet zeggen dat ik vanaf nu anders zal kijken bij het horen van dit liedje.

Als je geprikkeld bent door mijn recensie stel ik voor om zo snel mogelijk dit boek in huis te halen want je zal er uren leesplezier aan beleven. Dat beloof ik je.
Uiteraard kijk ik alweer uit naar haar volgende boek, want Rani en haar team zijn nog steeds niet uitgezongen en maar goed ook!

Meer recensies van Lynnemie