Deel 2 is nòg leuker!

M1980 27 maart 2023
Na al mijn enthousiasme over het eerste boek in de 'Studio Holland' serie, het debuut van Yvonne van de Nieuwenhuizen, kon ik absoluut niet wachten op het tweede. Je weet dan natuurlijk nooit wat je moet verwachten van een vervolg op een boek waar je eerder zo enthousiast over was, maar wow.. was ik even verrast zeg?!

Het boek leest weer net even iets lekkerder weg en heeft me nog iets meer vastgepakt dan het eerste boek. Floor is in een nieuwe levensfase gestapt en beleeft allerlei interessante, leuke en grappige nieuwe dingen. Uiteraard is er ook veel aandacht voor hetgeen waar die nieuwe levensfase vandaan komt: de liefde. Maar ik liet me vooral verbazen en verrassen door hoe briljant goed de overgangen van scene naar scene zijn en hoe makkelijk ik me alles kon inbeelden, de mensen, de plekken waar Floor terechtkomt. Ik denk dat het vooral demonstreert dat de schrijver, Yvonne van den Nieuwenhuizen, heel goed weet hoe ze de verbeelding van de lezer moet laten spreken.

Op naar deel 3 zou ik zeggen.. DUURT LANG! ;)

Meer recensies van M1980