In de ban van 16 paardenhoofden

Maartjeh 09 november 2021
Recensie van Zestien paarden

De titel,  de omslag en de omschrijving  spraken mij aan.
Vandaar dat ik reageerde op een oproepje van Harper Collins en het boek mocht recenseren.
Ik had tot aan dit boek  nog niets van deze schrijver gelezen .

De vondst van 16 paardenhoofden leidt tot een zoektocht naar de dader(s) .
We kijken mee met de personages Alec en Cooper  bij hun  uitdaging om dit raadsel op te lossen.

Gedurende de zoektocht  stuiten ze op diverse dingen zoals brandstichting,  vermiste mensen en zelfs chantage.
Je krijgt een kijkje in het leven van de bewoners van een klein dorpje en van wat er , zelfs in zo'n klein dorpje, toch nog geheim kan blijven..

Ik vond het lastig inkomen  in het verhaal.
Toch blijft het raadsel wel trekken  en wil je er graag erachter komen  wat er met de 16 paardenhoofden is ..
De personages veranderen door het boek heen en zo komt het dat je op het ene moment  meeleeft en voelt met een slachtoffer om een paar hoofdstukken  verder compleet verbaasd te staan door een twist in het verhaal.

Gedurende het verhaal komen er diverse vragen bij de lezer naar voren .
Maar voor mijn gevoel blijven deze vragen relatief onbeantwoord  aan het einde van het boek.
Wellicht komt er nog een vervolg ?

Ondanks dat het boek niet was wat ik verwachtte,  was er wel de trigger om hem uit te lezen,  om achter de oplossing van het  raadsel te komen .

Meer recensies van Maartjeh