Het moerasmeisje

Shana 01 juni 2023
Nadat ik zoveel lovende recensies hoorde over de film en het boek ben ik de film gaan kijken. Ik wist niet direct waaraan ik me moest verwachten maar het beviel me wel. Maar vaak is het boek meestal beter dus wou ik dit ook graag lezen. Nu heb je wel een beetje minder verbeelding natuurlijk doordat je de film hebt gezien maar alsnog blijft het een heel mooi boek.

Als kleine meid wordt ze geacht haar eigen boontjes te doppen nadat haar moeder en broer vertrekken. Wanneer de band met haar vader sterker wordt hoopt ze dat alles weer goed zal komen tot op de dag dat ook hij vertrekt en niet meer terug keert.
Gelukkig heeft ze de steun van Jumpin die mosselen van haar koopt zodat ze toch wat inkopen kan doen.
Kya is dan misschien wel eenzaam maar ze is nooit alleen, ze heeft altijd de meeuwen, het moeras en de hut.

Het is een mooi aangrijpend verhaal over een kind dat aan haar lot overgelaten wordt maar uiteindelijk toch op haar pootjes terecht komt ondanks de tegenslagen. De kans dat je een traantje moet wegpinken is dan ook groot.

Meer recensies van Shana