Jaloezie en teleurstelling

ManonvB 20 oktober 2020
Over Haar Lijk begint met Marcie. Marcie is getrouwd met Jason Maddox, een man die leeft in rijkdom en weelde. Ze heeft Jason leren kennen, omdat ze een affaire met hem kreeg. Ze is jonger, knap, interessant en anders dan de vrouwen met wie Jason normaal gesproken omgaat. Hij verliet zijn vrouw voor Marcie en nu heeft ook zij toegang tot de wereld van de gegoede klasse. Ze is gelukkig, althans..

Dan komt Jason's compagnon terug van vakantie in Londen. William is vertrokken om de dood van zijn echtgenote te verwerken en komt terug met een nieuwe vrouw; Keisha. Keisha is jong, jonger dan Marcie, knap, knapper dan Marcie, en interessant. Jason is zeer onder de indruk van Keisha, wat Marcie jaloers en achterdochtig maakt. Probeert Keisha haar man van haar af te pakken?

Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven geschreven. Sommige hoofdstukken zijn geschreven vanuit Marcie, anderen vanuit Keisha. Zo leert de lezer beide personages kennen. Al vanaf het allereerste hoofdstuk merk je dat er iets gaat gebeuren. Maar wat precies en hoe en wanneer.. Daar kom je pas veel later achter.

Ondanks de onderliggende spanning, vond ik het verhaal niet helemaal tot zijn recht komen. Het zit vol met clichés (oude rijke man trouwt met jonge knappe vrouw) en het is hier en daar ongeloofwaardig. Ook kon ik me niet echt vinden in de personages. De meeste personages waren enkel uit op aanzien, macht, geld. Er miste diepgang en empathie. Daarnaast bouwde de spanning niet op tot een hoogtepunt. Het einde vond ik vrij voorspelbaar en had beter kunnen worden uitgewerkt.

Meer recensies van ManonvB