Eerder las ik van Yvonne Franssen al het boek Schaduwen. In dit boek ontdekte ik al dat Franssen goed kan schrijven. Beeldend ook. ‘Kamer 305’ is een ware pageturner. Het leest heerlijk en elk vrij moment dook ik even in de wereld van Martijn, Kim en Eva. Opnieuw verbaasde ik mij over het mooie taalgebruik van de auteur. Mooie zinnen wisselde elkaar af.
Franssen heeft besloten rigoureus te beginnen met ‘Kamer 305’. Meteen begint de spanning en de actie. Direct worden er vragen in ons brein losgepeuterd. De auteur test het hele boek door onze vaardigheden. Zien wij, als lezer, de verbanden? Hebben wij het door?
Even over de helft van het boek had ik door wie de dader is. Maar hierdoor werd het boek niet saai. Nee, juist niet. Franssen weet spanning in het verhaal te houden. Hoe loopt dit af? En Yvonne Franssen weet de spanning nog een stukje hoger op te voeren. Tegen het einde raken wij als lezer verrast door een spannende plotwending. Kunnen we iedereen nog wel vertrouwen?
De trouwe lezer van mijn blog weet dat ik altijd let op hoe een boek eindigt. Zeker bij een thriller. Ik kan niet anders concluderen dat Franssen met ‘Kamer 305’ een subliem einde heeft geschreven.

5 sterren voor ‘Kamer 305’

Reacties op: Subliem einde!

Kamer 305 - Yvonne Franssen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95 Bestel het e-book € 9,99