De kracht van een decennialange vriendschap

Marceline de Waard 07 november 2020 Auteur
Niet in een verzorgingshuis, maar samen met vriendinnen een huis kopen. Iedereen kan op latere leeftijd immers nog wel wat, samen kom je een heel eind en daar waar nodig kan er altijd waar nodig zorg worden ingehuurd. Ik heb het er weleens met vriendinnen over gehad, de Dames op de Herengracht doen het. Met dit gegeven sprak het boek mij direct aan en natuurlijk wilde ik het lezen. Dit najaar kwam het ervan.

Margareth Hillebrandt werkte de vriendschap en het samen leven op oudere leeftijd uit tot een mooi verhaal met meerdere lagen. Behalve de vriendschap laat ze ook zien dat op oudere leeftijd verliefdheid en jaloezie onderdeel blijven uitmaken van het leven. Ze doet dit luchtig, maar schuwt een zwaar thema als dementie niet. Daarnaast is er een sluimerend geheim dat de jarenlange vriendschap kan laten exploderen. Of het dat ook doet? Daarvoor moet je het boek lezen. Dat is geen straf, maar een genoegen!

Meer recensies van Marceline de Waard