Aanrader

Indrukwekkend, zo kan je dit boek wel noemen. Toen de ramp van Tsjernobyl gebeurde, was ik nog niet geboren. Mijn moeder vertelde weleens dat je in Nederland bepaalde wolken in de lucht zag na de ramp. Ik las later weleens verhalen van Tsjernobyl. En ergens blijft het mijn aandacht trekken. Toen ik hoorde dat dit boek uitkwam, was ik ook echt enthousiast.

De cover trekt mijn aandacht. Het masker, de weerspiegeling van een explosie in de glazen. De knalrode letters die van de cover springen. Het maakt mij nog nieuwsgieriger naar het verhaal.

Het verhaal wordt vanuit verschillende personages verteld, elke keer staat er duidelijk boven het hoofdstuk vanuit wie je leest.
Ook staat de tijd aangeduid.

Het boek is fijn geschreven. En is niet al te moeilijk. Ideaal dus voor de leeftijd vanaf 12 jaar.
Er waren momenten dat ik diep in het verhaal zat. En het me allemaal heel beeldend voor me zag. Alleen raakte ik er soms wel uit door de schuingedrukte woorden, dat waren (voor mij) onbekende woorden en daarvan staat de betekenis achterin het boek. Sommige momenten vond ik dit zo jammer, ik zat dan zo goed in het verhaal dat ik na het opzoeken van dat woord het echt weer even duurde voor ik er weer goed in zat.

Ik vind dit boek echt een aanrader. Het is leerzaam, spannend, indrukwekkend en laat ons weer even stilstaan bij de ramp van Tsjernobyl.

Meer recensies van Marcella_leest