Niet te missen vervolg

12 augustus 2016
Na Pillars of the earth moest ik wel het vervolg lezen en ook daar heb ik geen spijt van gekregen. Het speelt zich zo'n 150 jaar na de eerdere gebeurtenissen af en duikt in de levens van de nakomelingen van een aantal van de eerdere karakters. Het is net zo goed geschreven als Pillars of the earth en in dat opzicht verwijs ik naar mijn andere recensie. Bij dit boek heb ik als enige kanttekening dat ik enkele verhaallijnen minder interessant vond. Dat had ik in Pillars of the earth helemaal niet. Dat is natuurlijk puur persoonlijk en ik kan ook niet goed aangeven waarom die verhaallijnen (of eigenlijk levens) me niet zo boeiden. Het weerhield me er in elk geval niet van om het boek uit te lezen, want ik was nog steeds nieuwsgierig naar hoe het met de andere karakters afliep. Vooral de twee hoofdkarakters Merthin en Caris konden me niet loslaten. Persoonlijk vind ik Ken Follett een meesterlijke schrijver en ik erg benieuwd naar zijn andere werk..

Meer recensies van