Spannend

Marieke Leest 26 december 2019
"Paniekerig controleerde ze de contactenlijst en de belgeschiedenis: één nummer, één telefoontje, van 29 seconden om 17.27 uur. Wat ze ook in werking had gezet, ze kon het niet meer tegenhouden."

Dankzij een ludieke actie van Literaire thrillers waarop je op vrijdag 20/12 op 3 momenten gedurende 29 seconden een vooruitleesexemplaar van deze thriller kon downloaden heb ik het ebook kunnen bemachtigen! Het boek wordt pas op 10 januari officieel uitgebracht maar ik heb hem dus al kunnen lezen.

Sarah werkt zich uit de naad als professor op de universiteit. Helaas moet ze het daar opnemen tegen Alan Hawthorne die heel vrouwonvriendelijk is en vrouwen duidelijk laat voelen dat hun werk ondergeschikt is, tenzij ze hem op een andere manier kunnen overtuigen van 'hun kwaliteiten'. Iedereen op de universiteit weet het, maar uit eigenbelang is er niemand die hier tegen in gaat. Wie het wel doet, raakt alles kwijt.
Ik walgde al meteen van die vent en moest zelfs af en toe het boek aan de kant leggen omdat het me kwaad maakte. Hoe kan zo'n man nu onaantastbaar zijn? Het personage van Sarah was ook goed weergegeven en ik kon me goed in haar inleven. Door een aantal gebeurtenissen krijgt Sarah de kans om al haar problemen met Alan te laten verdwijnen. Alles wat nodig is, is één telefoontje. Dit alles heeft een redelijk lange aanloop nodig maar eens in de helft heb ik het boek in één ruk uitgelezen. Het was spannend en er waren een paar verrassende plotwendingen. Een geslaagde thriller.

Meer recensies van Marieke Leest