Grappig en beeldend

Marielja de Geus 08 september 2023
Josien de Graaf schreef weer een Leon en Mikki avontuur, met illustraties van Johan Klungel.
De vrienden worden onderwaterhelddn. Ze zijn dapper. Erg dapper. Te dapper. Veel te dapper.
Van een wegwaaistinkwindmachine tot een soepmonster en dan ijdele zeesterren tot stoere garnalen.

Het milieu van de onderwaterwereld wordt bedreigd. Wat eens zo mooi was, is nu een gevaarlijke plek geworden. De onderwaterhelden verzinnen een plan, waar kinderen ook zelf mee aan de slag kunnen.

Een leuk boek om voor te lezen aan kinderen vanaf zeven jaar. Zet vooral je theaterstem op want deze karakters vragen erom excentriek uitgebeeld te worden. De auteur kan dat als geen ander en ik hoop dan ook dat ze er een audioboek van gaat maken.

Meer recensies van Marielja de Geus